Csn...

Idag har jag återigen krånglat med csn.

Ni förstår, att innan jag började plugga tyckte jag att alla studenter var så gnälliga. Jag tyckte att de kunde vara lite tacksamma över att csn fanns överhuvudtaget och att de borde ha lite förståelse för att det då och då smyger in lite fel ibland. Sååå hemskt kunde det väl ändå inte vara?

Sedan jag skickade in min första ansökan har det blivit fel med datum, antal poäng, typ av utbildning, alles. Ärendena har hanterats ineffektivt och motvilligt. En termin blev jag återbetalningsskyldig för att jag inte hade studerat heltid. Det stämde faktiskt, jag hade läst mer än heltid den terminen. Detta tog ett halvår att reda ut, jag fick göra två olika typer av överklagan och var dessutom tvungen att ligga ute med dessa pengar för att inte behöva hamna hos kronfogden. När jag väl fick igenom det hela fick jag inte en ursäkt utan ett surt samtal.

"-Jaha, de verkar tydligen ge dig rätt. Ska vi göra en utbetalning?"

Vad svarar man på det? "Nej, behåll pengarna ni. Jag drev det här ärendet för mitt höga nöjes skull"

Med lite tur får jag studiemedel lagom till julklappshandeln!

Kommentarer
Postat av: ruth

grrrrrr. csn, försäkringskassan och telia = hell on earth.

2009-08-19 @ 09:03:30
Postat av: Nannie

Jag vet. Du och jag får söka jobb där och styra upp det hela!

2009-08-19 @ 23:08:35
URL: http://controlz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0