I väntan på böcker

Efter ett kvalificerat tjurande över att jag inte kunde köpa den bok jag hade tänkt mig under berlinresan började jag leta efter den på nätet. Jag hade redan tidigare haft funderingar på att beställa den online, men det tog liksom emot. Jag kände att jag ville gå in i samma butik och få samma känsla. Det kanske låter lite löjligt men jag tycker någonstans att sådant spelar in. Glädjande nog fanns det några ex på amazon.de vilket kändes bra. Jag hade inte velat läsa den på engelska. Har hört talas om galna människor som skuttar mellan den svenska och de engelska Harry Potter-böckerna. Nej! säger jag. Det är fel! välj ett språk och läs på det serien igenom. Nu verkar det alltså som att jag kommer att få uppleva hela trilogin på tyska. Om den verkligen kommer hit med posten förståss... Det finns ingen anledning att slappna av ännu, mycket kan hända på vägen

En annan bok som gärna får anlända vilken dag som helst nu är kurslitteraturen. Det finns i och för sig både plus och minus med det. En fördel är att så länge jag inte har den kan jag inte plugga in mig i den och kan göra annat med gott samvete. Som att passa på att ta en öl i solen. Har hört rykten om att det fina vädret ska överge oss så öla i sol vad som ölas i sol kan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0