Söndag i Skåne

En lyckad utekväll för mig och Lisa. Coverbandslyssnande, dansgolv och snack på uteserveringen. Vi var modiga och beställde in "kvällens" utan att riktigt veta vad det innebar. Det visade sig vara någon form av spanskt bubbel. Sött men helt okej. Plus att vi kände oss lite extra viktiga med de fina glasen.

Idag ska jag alltså ta mig samman inför den kommande veckan. Plugga ifatt allt det där jag skulle ha pluggat in under veckan men inte kunde då jag inte hade någon bok samt göra en ordentlig planering för min hösttermin. Planerandet består väl till största del att avgöra var jag ska befinna mig geografiskt vilken helg. Någon av helgerna ska jag dessutom vara värdinna för ett kärt återseende av mina gymnasiebästisar. Jag pratade med en av dem härom dagen. Hon frågade lite försynt om jag hade tänkt på något datum ännu, vilket jag inte hade. "Tänk hjärna tänk" befallde jag men lönlöst
"-Ja, det är ju inte så att jag inte har någon framförhållning för den här hösten" ljög jag. "Till exempel har jag funderat på lite saker att skriva på min önskelista till julen."
Först när den sista meningen var ute ur munnen insåg jag att den antagligen inte skulle hjälpa mig speciellt mycket. (Även om den innehöll en mycket högre sanningshalt än den  första.)

Samtalet löpte vidare i en timme och jag fick massa intressanta förslag till blogginlägg. Men med tanke på att de skulle kunna få konsekvenser väljer jag att hålla inne med dem. Åtminstone för nu. Det är nämligen så att föra fram ett viktigt budskap på internet är ungefär lika effektivt som att sätta upp en lapp i köksfönstret. Men saker som mår bäst av att inte bli allt för public... de är helt annorlunda.

Kommentarer
Postat av: ruth

:)

kram!

2009-08-24 @ 10:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0