Ny termin, nya träningstag

Jag antar att jag borde komma igång med att träna lite. Ny termin, nya tag sådär lite hurtbulligt tänkte jag. Än så länge har dock hurtbullandet bestått av lite surfande på olika alternativ.

  1. Träningscenter ala Friskis eller Nautilus. Lätttillgängligt. erbjuder flera typer av pass. Men lite tråkigt och jag hade ett sådant kort förra året. En förändring kan vara på sin plats.

  2. Kampsport. Helt klart lockande. Men kräver att man hittar rätt sort rätt klubb och detta helst innan terminen är slut. Ett annat problem är att jag måste anpassa mig till fasta träningstider.

  3. Någon form av dans. Nja, det låter roligt i teorin men jag skulle antagligen känna mig väldigt klumpig och obekväm. Detta skulle i och för sig kunna vändas till ett argument för. Lite möt din rädsla + att det skulle vara väldigt bra för ödmjukheten. Problemet med fasta träningstider blir det samma som med kampsport.

  4. Yoga. Jag gillar yoga! Tyvärr har jag märkt att det kan vara lite besvärligt om man inte går på en yogaklass på ett center eller gym. Höga priser, osmidiga tider och bara nya deltagare vid terminstarten annars får man inte vara med

  5. Något som inkluderar vapen? Då måste jag ju införskaffa dessa och jag är ganska snål av mig.
Helst vill jag ju träna något av detta ihop med Lisa. Kanske helt fräckt bara skulle lägga över beslutsbördan på henne? Hoppas hon inte läser det här inlägget bara.

Kommentarer
Postat av: Sockerklump

Tooo late dearest!

2009-08-21 @ 08:55:36
URL: http://sockerklump.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0