Attityder

Det finns vissa attityder i jobbsammanhang jag stör mig på mer än andra.

Bland annat:
  • Människor som utan att någon har bett dem drar på sig massa extra uppgifter och sedan leker martyrer och gnäller på att de får "göra allt"
  • Människor som lägger ner så pass mycket tid av arbetsdagen på att gnälla om hur hårt de jobbar att de inte hinner få någonting gjort
Och så finns det en kategori som retar mig extra mycket

  • Människor som aldrig säger "vad bra att du har gjort det här" utan alltid "varför gjorde du inte det här?"
Det beteendet är socialt självmord och kommer aldrig att ha önskad effekt. Jämför detta med situationer utanför arbetslivet.

"Jag köpte ett paket till dig"
"Varför köpte du inte två?"

"Jag diskade all disk."
"Varför tvättade du inte tvätten också?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0