Laddad

Förra månaden betalade jag en ganska stor räkning, något som sved såväl i själen som på sparkontot. När jag sedan kom hem i fredags väntade samma räkning på mig innanför dörren. Denna gång med ränta, administrationsavgift, förseningsavgift och det ursprungliga beloppet! Efter att ha laddat hela morgonen ringde jag upp kundtjänsten för att protestera och bråka. Det visade sig efter en tjugo minuters köande att detta utskick hade gjorts innan min betalning hade registrerats och det hela inte alls var så allvarligt som jag hade trott.

Nu kan jag återgå till att reta mig på hyresgästföreningen. En påstridig herre haffade mig när jag var på väg till bussen och jag gick med på att han kunde skicka informationsblad hem till mig. Detta är INTE det samma som att jag har accepterat ett medlemskap. Lik förbannat får jag inbetalningskort och påminnelser om att jag har glömt betala min medlemsavgift...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0