Stich and bitch on the beach

Sommarens hetta lurade ut mig till närliggande bad. Jag hade ganska många ursäkter för att inte gå dit. Jag var övertygad om att det skulle vara för mycket folk, krylla av maneter, vassa stenar och illaluktande bjäfs. Naturligtvis var detta bara allmänt larv. Visst var det andra människor där, men det är faktiskt inget problem. De vassa stenarna var utbytta mot rundade klippor. Vare sig maneter eller tång fanns att skåda, bara solvarmt saltvatten som melodiskt kluckade in mot stranden.
Jag är väldigt imponerad över hur mycket andra människor släpar med sig ner till badplatser. Hela bohag. Själv hade jag med mig stickor, det tyckte jag var avancerat. Inte för att det är en sommarsyssla, men jag finner det meditativt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0