I'd lie for you and that's the truth!

Lögner anses tillhöra de mörka områdena i livet. Men då och då upptstår tillfällen där de faktiskt fyller en funktion och kan föra oss framåt. Som att undvika att såra någon, eller när ett litet obehag lyckas avstyra ett större obehag. Och så finns det även personal gain. Personal gain anses vara de smutsigaste av lögner, men jag vet att även dessa kan bli förlåtna.

Några veckor tillbaka i tiden fick jag nys om en pysselkväll. Det skulle bli pyssel, mat, viner och diverse cupcakes. Allt detta lockade mig och trots att jag har tummen placerad i r... i mitten av handen kände jag starkt att jag väldigt gärna ville bli medbjuden. Därför drog jag mig inte alls för att lägga fingrarna över tangentbordet och ljuga.
"-Jaaaa, jag är ju jättepysslig! Pyssligheten själv som jag brukar säga...Vilken tid ska jag vara där?"

Efter att fått ordning på inbjudan och bekräftelse började ändå en viss olust infinna att infinna sig. Mina färdigheter på detta område är i sanning begränsade, vilket snart skulle komma att bli smärtsamt uppenbart. Som tur är så har jag en vis roomie som på ett tidigt stadie genomskådade situationen och försökte rädda mig så gott hon kunde. Efter att jag hade tackat nej till förslaget ; " du kan ju helt enkelt bara säga som det är..." fixade hon iordning en liten packning med en virknål, ett garnnystan och en instruktionsbok. Jag adderade två öl till detta och jag var redo för pysselkvällen.

Lögnen blev naturligtvis ganska avslöjad när jag fick öppna instruktionsboken redan till första öglan, och mina alster dagen kvällen blev följdaktligen inte ens i närheten av de som var på bilderna. Ändå mottogs detta med ro och jag fick till och med lite tröstande kommentarer som; "Du har nog bara valt ett ovanligt svårt garn. Nästa gång ska du se att det går bättre!"

Ja, faktum är att detta mottogs så bra att jag nu faktiskt har lyckats kvala in till att få en inbjudan till nästa pysselkväll! Denna gång tor jag inte att jag ska ge mig på något virkande efter förra missöndet, men kanske stickning? Hur svårt kan det vara egentligen? Jag menar jag är ju pyssligheten själv...

Kommentarer
Postat av: Nancy

Alla vet att pysselkvällen bara är en ursäkt att umgås och äta fikor. Jag inbillar mig att syjuntor förr i tiden fyllde exakt samma funktion :)

2009-07-01 @ 23:44:08
URL: http://nancyisanegative.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0