Smålandet

Solen har nu sänkt sig över smålandet. Under resans gång har jag lärt mig följande:
vill du ha ragg - trippa runt med en lagom stor väska
vill du slippa ragg - ta en massagebänk i ena handen, packning för två i andra handen,  toppa med en axelbandsväska och släpa dig genom stadens centralstation.

Jag stannade på vägen för att få lite tid med Sara. Efter att hon har övergett Jönköpings arbetsliv för Värnamos ville hon gärna ta igen lite förlorad lunch på en av sina favoritlunchrestauranger. Indiskt, och jag tackar inte nej. I vanlig ordning fanns det en söt liten skål märkt med "starkt" och i vanlig ordning skulle jag spela tuff och ge mig på den... Som tur var fanns det fri tillgång till såväl vitt bröd som vatten under lunchtimmarna. Detta avlöstes av kaffe och jordgubbssaft innan Sara skjutsade ner mig till stationen igen.

Nu befinner jag mig hos mina föräldrar någonstans ute i de småländska skogarna.

Godnatt och auf wiedertjafs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0