Söka jobb

Igår sökte jag ett jobb som jag verkligen ville söka. Jag menar inte att jag aktivt hatar alla andra jobbansökningar som jag skickar iväg, men när man söker sommarjobb i ett så här sent skede är det verkligen inte läge att vara picky. När jag läste annonsen tänkte jag ”Look Mr Frodo, some luck at last!” Sedan tänkte jag på att fjantarna har också internet och kommer också att söka jobbet...då blev jag lite missmodig. Okej, det kanske är lite väl mycket dramaqueen att jämföra min sommar med en färd genom Mordor, men jag har behov av att uttrycka mig känner jag. Livet är nämligen väldigt orättvist. Det finns människor med kackig moral och vidrig människosyn som av okänd anledning inte bara har jobb, de har bra jobb dessutom.

För att få lite spark i baken när denna ansökan skulle in öppnade jag spotify och tog fram Why don’t you get a job? Det var roligt en stund, men efter ett tag tog jag lite illa upp och fick byta musik. Denna och några andra ansökningar är nu mailade och klara, så nu återstår att vänta och se. Jag ska göra vad jag kan och lite till för att denna vecka ska bli en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0