Alternativ

Har inte fått svar på mina LIA-ansökningar idag heller. Försökte trösta mig med chips, men det resulterade i illamående.

Jag känner att om det fortsätter såhär bådar det inte gott för att söka jobb heller. Funderar på att börja förbereda lite alternativa lösningar.

  1. Pausfågel på Sveriges Radio. Media är ju alltid trendigt.

  2. Tentavakt. Jag kan köpa en tuff liten kaffetermos med något coolt mönster, läsa massa böcker och kasta suddin på de som försöker snegla på grannen eller plocka fram mobilen. Jag kan även titta allvarligt på varje person som lämnar in sin tenta och säga "-När du väl har lämnat in så kan du inte ändra dig!"

  3. Norsk bolagstant. Mitt favoritalternativ! Bättre lön än i Sverige och eftersom jag inte är insatt kommer jag ändå bara ha en 50 % chans att fatta bra beslut vilket betyder att jag lika gärna kan sälja min röst till högstbjudande och tjäna ännu mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0