Struktur och sökande

Nu känns det som om jag börjar få lite koll på den här hösten.

Bestämt mig för att förnya mitt friskiskort. Lite tråkig träningsform, men eftersom ingen av mina veckor liknar varandra kommer jag att ha svårt att anpassa mig till de tider som de andra träningsalternativen erbjöd.

Lyckades få iväg ett mail till mina gymnasietjejer med förslag om datum för vår halvårsträff. Vi har nämligen insett att vi lider en enorm kompetensbrist på området spontansammankomster och har därför bestämt att vi träffas alla fyra en helg per termin vare sig vi vill eller inte. De senaste gångerna har varit så lyckade att jag bara utgår från att det kommer bli lyckat den här gången också.

Dessutom har jag precis börjat ta tag i ett av mina ångestområden. Nämligen att söka LIA-plats till hösten. Nog för att jag har positiva erfarenheter från min förra LIA men det är just det där själva sökandet jag inte gillar. Inför förra perioden var en prövning för så väl skolan som eleverna. Det visade sig nämligen att det inte var så många företag som var så där överdrivet villiga att hantera jobbiga studenter mitt i lågkonjunkturen. Föreläsningarna inleddes med att stämma av vilka företag som redan hade tackat nej och inte ville att fler personer skulle ringa. Jag var lättad när jag fick ett ja veckan innan det var dags att börja. Idag har jag alltså ringt ett samtal och mailat två mail. Det får anses som dagens insats.

Jag har dock ännu inte vågat läsa i min nya bok. Det känns som att det finns för många saker som skulle kunna gå fel.

  1. Den kanske inte alls är bra, jag blir besviken och hatar den

  2. Den kanske är jättebra, jag kan inte lägga ner den och försover mig resten av veckan

  3. Min språkkunskaper kanske har minimerats till den grad att jag måste införskaffa en babel fish för att fatta vad storyn handlar om överhuvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0