Studiedagar

Så var den här. Och försvann igen. Studiedagen då jag skulle hinna med allt det där som jag hade skrivit på min lista att jag skulle hinna med. Jag antar att ni redan har listat ut att det inte var så det gick till. Egentligen har jag mycket att plugga = lägenheten är nystädad.
Skolan verkar nu ha intagit en ny attityd. Ut med introduktionstrams - in med korvstoppning. Igår gick vi igenom fyra sorters distributionskanaler som såg nästan exakt likadana ut. Om någon hade kommit in i rummet då och frågat mig vad vi pratade om hade jag svarat "-Ja, det undrar jag också"

Jag försökte sitta och läsa i kursboken. Fick ta hjälp av en linjal för att komma ihåg vilken rad jag läste på. För att få lite mer ordning gjorde jag upp spelregler för mig själv. Som att gömma datorn under sängen och bestämma att den inte fick plockas fram förrän jag hade läst ett visst antal sidor då slösurf är ett hot. Jag väntade även med att gå och lösa ut min nya bok tills precis innan postombudet skulle stänga för dagen. Det tog mig lite tid att våga öppna paketet när jag väl hade hämtat ut det. En oro att de någonstans på vägen skulle ha blivit fel satte sig emellan som en liten spärr. Helt i onödan kom det att visa sig. Rätt bok till rätt adress, sådant händer hela tiden.

Nu ligger kursboken och nya boken bredvid varandra på skivbordet. De drar till sig min uppmärksamhet och talar till mitt samvete. Jag lägger dem båda åt sidan. Det blir slösurf ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0