Rättelse

Det där med att det bara skulle vara arbete som pågick här i Smålandet, det var inte riktigt sant... Under dagen har det varit diverse trevligheter också.

Efter lite dektektivarbete har mamma lyckats spåra Selmis mjau. Selmis mjau bodde tidigare i Skåneland, men då min roomie flyttade till en mindre lägenhet gjorde vi upp att Selma skulle gå i pension och bli stallkatt. Detta föll inte ut som planerat. Efter bara några dygn i sitt nya bo drog hon. Mamma meddelade att det försvann mer kattmat än vad den kvarvarade katten kunde äta men någon Selmis mjau syntes inte till.

Nu verkar hon dock ha valt ett nytt hem. Utan andra jobbiga kattor att konkurera med. Syrran och jag gick dit för att kolla läget och lämna en påse kattmat till den nya värden. Selma spann förnöjt på sin nya kökstrapp.

Tyvärr blev det enda kortet där hon tittar upp suddigt.



Denna bild smsades till Lisa som kunde sluta oroa sig



Utöver återfunna katter firade även syrran och hennes man sin 4:e bröllopsdag.





Med utflykt till ett lantcafé...





...och bubbel till kvällsmaten!  Grattis!

 

 


Kommentarer
Postat av: Sockerklump

Jag vet att hon har det bra men fy bubblan vad jag saknar henne...

2010-08-10 @ 08:20:43
URL: http://sockerklump.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0