Luciapyssel

Gårdagen bestod av luciapyssel

Detta kan ses mot en bakgrund av att jag inte har ägnat mig åt pepparkaksbak på flera år. Troligen blev jag så traumatiserad av den omgång Sara och jag gav oss på året efter gymnasiet.

 

På den tiden hade vi väldigt ont om pengar och punk blev en tacksam stil att anamma. Vi köpte deg för pengar från pantburkar och använde en tomflaska som kavel. Vi hade köpt oss några cider som glatt drack till bakandet, spelade diverse tufft på cd-spelaren och var nog ganska nöjda som jag minns det.Tyvärr åt vi även ganska mycket deg. Kombination söt cider och pepparkaksdeg kom snart att göra sig påmind. Faktum är att jag än idag mår lite illa bara av att tänka på det...

 

Årets insats blev därför lite vuxnare. Pantpengarna gick till välgörenhet. Riktig kavel och riktiga pepparkaksmått användes, det mesta av degen blev faktiskt till pepparkakor och det hela avlöpte i nyktert tillstånd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0