Belöningar

En positiv sak med att plugga (bortsett från möjligheten att det kan leda till ett jobb jag inte hatar)är att det är lätt att applicera fenomenet belöningsshoppa. Bra att ha när jag vill köpa någonting som inte skulle ha varit riktigt försvarbart annars. När man lever på studiemedel och inte riktigt vet hur det kommer vara med försörjningen efter avslutad utbildning i vår kan de flesta inköp ifrågasättas.

Efter två powerpoints bestämde jag att den första var värd ett nytt schampo och den andra ett nytt balsam. Knattrade in på Body Shop och brydde mig inte ens om att läsa prislappen innan jag drog kortet. Expediten måste ha känt av min oro och försäkrade mig om att det var dryga produkter som skulle räcka länge. Undrar om det går att gå tillbaka med en tom flaska och klaga på att den utlovade drygheten inte höll i sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0