Ny månad

Jag gillar månadsskiften. Ivrigt kollar jag upp mitt horoskop den första varje månad för att se vad ska ske de närmaste veckorna. Om spådomen faller mig i smaken suger jag i mig informationen, tittar mot stjärnorna och försöker känna efter någon kosmisk samhörighet. Skulle det däremot stå någonting jag inte uppskattar är jag lika snabb på att avfärda det hela och hävda att jag ändå aldrig har trott på "sånt där trams". Jag stänger ner fönstret och spelar oberörd. Men man vet ju aldrig...

Nåväl, denna månad fick jag tipset att det inte skadar att lägga mer lite krut på planeringen. Det kändes helt okej. Jag menar planera kan jag ju gärna göra. Det låter inte alls lika jobbigt som att faktiskt behöva göra något.
Februaris stjärnor anser även att jag inte behöver lägga alla ägg i en korg. Det känns också betryggande även om det skulle ha varit till stor hjälp att få reda på vilka ägg och vilken korg det syftas på.

En annan fördel med Februari månad är att en viss Superruth fyller år. Med tanke på hur bra jag tycker om Ruth pratar vi pinsamt sällan. Ibland föregås samtalet av flertalet sms då vi "bokar tid" för att ringa.  Idag testade jag dock metoden jag ringer upp och ser om hon svarar. Det gjorde hon naturligtvis inte, men då hon ringde upp mig lite senare så får jag nog ändå anse försöket som lyckat. Grattis på födelsedagen Ruth!


Kommentarer
Postat av: ruth

åh tack vännen! tycker om dig med vet du. :-)

2010-02-01 @ 21:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0