Änglar och Kaffe

Idag är det föreläsningsfri måndag, vilket i min värld är en extra söndag. Dagens uppgift är att dricka kaffe och förflytta mig till Skåne. En lagom avacerad start efter helgen tycker jag. 

Lördagkvällen inleddes med förfest hos Ville Vonka och Annafinest. Smink, frisyrer samt invasionsplaner av Norge innan vi gav oss ut i kylan. Jag funderar på att montera in små värmeslingor i alla mina skor och ytterkläder. Den vita snön såg romantisk ut så länge jag fick vara inomhus, men väl ute insåg jag att det rörde sig om blankis och frysande.

Hade dock återfått värmen när jag vaknade på "morgonen"  Tidigare har jag ju påstått att "sånna där spinoff-serier inte är något för mig"  Detta får nog stå tillbaka då Lucky och jag nu har sett igenom säsong två av Angel.  Ingenting vi pratar högt om eftersom vi båda är alldeles för vuxna för att lägga söndagen på något sådant...

Hur som helst så tyckte jag att inledningen av första säsongen var lite tunn men att den blev bättre och bättre allteftersom och säsongsavslutningen helt klart var en höjdpunkt. Den andra säsongen verkade göra det hela omvänt; börja starkt men tappa mot slutet. De sista avsnitten var inte särskilt bra, ingen upptrappning för säsongsavslutningen och jag var på vippen att bli missnöjd när de räddade de sista sekunderna av sista avsnittet med att min favorit Willow tittar in i kameran med allvarliga minen. Therefore måste jag nu även se säsong tre när tillfälle bjuds!

Tyvärr måste jag även gå i skolan och söka jobb vilket stör mig i mitt viktiga serietittande, men det ska tydligen vara så säger de som vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0