Outfit och jordgetingar

Vi är numera officiellt motarbetade. Det ihållande regnet hade äntligen minskat ner till fnyk* Eftersom fnyk is good enuff gav vi oss ut på gården för att fixa diverse fix som behövde fixas. Vi började rota i allmän bråte som vi hade fått i uppdrag att avlägsna. Efter bara några minuters rotande rotade vi fram ett jordgetingbo. Invånarna i detta bo blev mycket upprörda. Med viss rätt kan jag tycka. Jag skulle inte heller bli glad om det kom en jätte och förstörde i mitt bo.

Här nedan följer en världspremiär. Bloggens första "dagens outfit" bedrift

Dagens outfit



Stövlar:
Upphittade hos mina föräldrar. Vetifasen var de kommer ifrån, men eftersom de fortfarande håller kan de inte vara hur gamla som helst. Probably from the 90s.

Fuljeans:
Från tidigt 2000-tal. Bekväma och slitstarka.

Jacka:
Inhandlad för en femma på second hand. Motstår regn och vind förvånansvärt bra.

Väst:
Lånad av Luckys pappa. Tuff men aningen otymplig. (Västen alltså)

Handskar:
Priceless. Det går inte att fixa fix utan handskar.

Känsliga läsare har besparats kepsen. Men för den som vågar finns det en ocensurerad version i min mobil...


* Fnyk = småländsk term för en fin form av duggregn. Kan lätt förväxlas med en hög luftfuktighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0