Att ta emot pengar

Hittade en övergiven handväska på bussen hem. Fiskade upp tillhörande mobil och ringde det nummer som stod som "hem". Det visade sig att väskans moster bodde i närheten, varpå vi bestämde träff för överlämning.

So far so good.

När jag lämnade väskan till mostern gav hon mig pengar i hittelön. Jag hade liksom inte riktigt tänkt på det med hittelön, så jag sa mest "-Heh, tack"

Först när jag kom upp till lägenheten kom jag på att jag kunde ha tackat nej. Ta emot pengar för att jag INTE stal hennes väska liksom? Men å andra sidan... tacka nej. Oartigt. Hon bestämmer väl själv om hon vill ge bort sina egna pengar?

Nu rör sig inte detta om gigantiska summor men principen får mig att ställa frågan; WWBD?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0