Dagen V

Min mamma sa en gång att det skulle vara fest på valdagen. Lite högtidligt att lägga sina valsedlar i urnan. Det känns ju nu lite som att jag har fuskat genom min förtidsröst.

Eftersom jag då valde att förtidsrösta i år har jag skärmat av mig lite från allt val-hallabado det sista. På bussen har jag valt att trycka in musik i öronen så fort jag har hört att mina medresenärer drar upp politiska diskussioner. Inte för att jag är ointresserad av politik utan för att det kan uppkomma så hysteriskt korkade resonemang. Det verkar även finnas en direkt relation mellan att vara oinsatt och att bröla ut detta på bussen

Mediacirkus, skandaler och politikerförakt har duggat tätt en vecka som denna. Men jag förstår inte hur det skulle vara en anledning att inte rösta? Även om rösten inte känns perfekt blir den en motvikt mot de partier som känns ännu sämre. Ett sätt att ställa sig bakom det man skäms minst för.



Så ta röstkortet i ena handen, legitimation i den andra och....ta PÅ dig din truckerkeps. Här ska röstas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0