Ödmjukhetsträning

Var inne hos ett av bemanningsföretagen idag. De ville att jag skulle göra ett av deras test för att se mina office-skills.

Inga problem tänkte jag. Lite word och lite excel. Hur svårt kan det vara? Jag fick med mig en liten kaffemugg (yäy, gratis kaffe!) och blev hänvisad till ett litet bås. Testet bestod av en simulerad version av programmet med frågor som skulle besvaras genom att utföra åtgärden.

Ganska snart upptäcker jag att jag nog inte har lagt så stor vikt vid hur jag använder programmen, utan mer använder metoden "klicka runt". Denna metod går inte att använda under testet eftersom att klicka räknas som ett försök och blir som ett felaktigt svar. Efter 24 frågor per program kollar jag igenom resultatet.  14 poäng vardera! Detta ska ses mot bakgrunden att jag förväntade mig ett resultat på typ 22-23...


Kanske detta är ett alternativ för mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0