Warszawis avis...

Vinkade av Lucky Love för en liten stund sedan. Den lilla grisen ska nämligen åka till Warszawa över helgen! Det är ingen ide att försöka dölja att jag är avundsjuk.

Redan i somras hade jag siktet inställt på den polska huvudstaden som efter upprepade invasioner fortfarande finns kvar. (ja, alltså..fördelat på en längre tid menar jag) Staden som drabbades så hårt under andra världskriget. Staden som har både burit benämningen "östra Europas Paris" och "Europas tråkigaste stad"

Jag hade planer på mitt runtstrosande.



Jag skulle se teatr Vielki...                    ...strosa i parken..


...och kolla in gamla stan

Gamla stan som tagit sig in på Unescos världsarvslista



Det blev dock inget med detta eftersom vi fick ge vika för biluthyrningsfirmans regler. Så nu härom veckan kläcker Lucky ur sig:

"-Ja, och förresten ska jag en helg till Warszawa... Sa jag det?"

Bara sådär!!

Yepp.. have fun darlin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0