Förkylning och vampyrer

Det går nog aldrig över. Jag börjar inse det nu. Kommer att vara liiite förkyld för alltid. Lite seg, lite trög och hosta lite.

På plussidan av det hela är att det blir mer okej än vanligt att glo på serier. Lucky Love och jag har nu äntligen tagit tag i det här med true blood på allvar. Tidigare har vi sett lite avsnitt hitan och ditan och så kan vi inte ha det.  Lucky kom därför hem jättenöjd på gränsen till självgod med en säsong i varje hand.

Den första säsongen och några avsnitt in på andra är nu avklarade och jag måste erkänna att jag skäms över hur tilltalad jag är av de svenska fraserna som är instoppade lite varstans. Det känns lite som att vara del av en hemlig klubb. Jag är med och förstår något som andra människor inte förstår. Naturligtvis är jag medveten om att svenska språket inte är någon hemlighet, men det skulle kunna vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0