Intervjuer, tanter och rösträtt

Ojoj..

Var på jobbintervju idag och ska på en annan på måndag. Det kan bli så att jag blir erbjuden två jobb... och det kan vara så att det blir nej från båda. Känns besvärande att jag inte har riktigt kontrollen över detta.

Det jag däremot har kontroll över är min egen rösträtt. Det var full rulle vid montern för förtidsröster.  En tant före mig kön viftade nöjt med med sitt valkuvert. "Det här blir bra!" konstaterade hon glatt när hon stoppade ner sin röst i lådan. Jag blev nyfiken på vilket parti som hade glatt henne så? Själv känner jag att jag har blivit en såndär tråkig människa känner efter vad som känns minst dåligt istället för bäst att rösta på.
Kan det vara så enkelt att "Tanter have more fun"?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0