Gdynia

Hemma efter trippen till Gdynia. På förra resan ljög jag och sa att jag skulle lägga upp korten vid ett senare tillfälle. Detta har ännu inte hänt så jag tänker mig bot och bättring med dessa kort istället:


Hytten på båten. Lucky var helnöjd och tyckte att allt var "jättefint" Jag frågade lite försynt hur han trodde att hytten såg ut när vi bokade den, vad han hade förväntat sig. "-Ja, nej...alltså... inte direkt kackerlackor, men..."

Därefter fortsatte han att briljera genom att nalla pengar ur min jackficka och sedan erbjuda sig att bjuda på restaurangen.

Flera glas som klirrade på vågorna. Jag är imponerad över att vi inte spillde på duken.



Lufthockey att leka med! Jag menar att jag vann eftersom jag gjorde flest mål. Lucky hade tydligen fått för sig att han skulle få poäng för de mål jag gjorde på min sida. Pft!


Väl framme i Gdynia insåg vi att vi hade åkt söder ut till kylan.


Det bästa med hela resan var ett litet crepescafé. Servitrisen halade glatt upp sin engelska meny. Hon var minsann rustad för turisterna.



Shoppingcenter.

Lucky hittade en byggnördig detalj...




Vi trotsade kylan och tog oss upp till en utsiktsplats.



Det var bara vi och en dam till däruppe. Alla normala människor höll sig nämligen på marknivå eller inomhus.

Efter snöiga trappor begärde jag avbrott för återupplivande av fötterna.


Pedikyrpremiär! Varm ånga på fötterna följt av en elektrisk tandborste med sandpapper.

Damen kunde varje sig engelska eller tyska, men pratade glatt med mig på polska. "Tak,tak" svarade jag och hoppas att jag inte hade gått med på att hon skulle byta ut sandfilen mot stålull.



Det är alltid spännande att gå på restauranger där man inte delar språket. Men vi hittade en rubrik som vi kände oss bekväma att peka på:





Efter restaurangen blev det ytterligare ett café. Irish Kawa och cheesecake borde vara daglig rutin





Nöjda





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0