Feber och nyår

Nu är jag sjuk igen. Det känns som om jag har blivit en magnet för feber, förkylningar och annat ofog det sista.

Jag får alltid lite ångest av att sjukskriva mig från jobbet. Även om det är uppenbart, (alla vet att man bör gå till jobbet med feber) känns det ändå jobbigt. Som om jag inte är tillräckligt sjuk för att inte gå dit.
Naturligtvis vet jag att det inte är någon som kommer att säga:
"-Åh, vad bra att du kom hit med feber!" eller " Vad duuuktig du är som snorar på jobbet!"

Jag får nog jobba på detta tror jag. Kanske rentav köpa någon hysterisk självhjälpsbok?

Utöver det faktum att det är oerhört synd om mig, har vi även det kinesiska nyåret att ta hänsyn till. Även om mitt nyårsfirande består av halstabletter och snytpapper istället lyktor och fyrverkerier tänker jag ändå att man kan tända lite ljus och kanske ett tomtebloss.
Jag har även kollat upp lite spådomar för det nya året och valt ut den som gynnar mig mest.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0