Beslutsångest

Det går inte att komma undan längre. Min dator ÄR för gammal. Den vill inte längre. Ett tag tänkte jag att "det kanske ordnar sig av sig självt". Men någonstans inom mig har jag ändå vetat att... nej, det kommer inte att ordna sig av sig självt.

Jag bytte senare strategi. Jag skulle minsann ha superkoll! Jag skulle läsa alla recensioner, göra jämförelser, ifrågasätta vem som hade skrivit vilken recension i vilket syfte. Jag skulle även sätta mig ner och göra en djupgående analys av vilka användningsområden som är viktiga för mig, hur jag har upplevt mitt datoranvändande hittills och vilket syfte jag har med datorn i framtiden. Detta skulle sedan sammanställas till en power point presentation (för säkerhets skull även som en open office version och ytterligare en i google docs) samt en redogörelse på en pergamentrulle.

Föga förvånade har ingen av strategierna gett något resultat.


Nu har jag äntligen insett att detta är inte mitt livs beslut. In på pricerunner och klicka på "till butik"

Enuff energi på detta inköp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0